Helsingissä puhutti musiikkifestivaalin mainos, joka koostui vähäpukeisista Nicki Minaj -pahvihahmoista. Valomerkin toimitus järjesti vastaiskun Lahteen.
Kansainvälistäkin huomiota herättänyt Summer Up -festivaalin. mainoskampanja alkoi vajaa kuukausi sitten Helsingissä Tuomiokirkon portailta. Tuomiokirkkoseurakunnan johto vastusti kampanjaa pitäen sitä mauttomana. He huomauttivat myös Tuomiokirkon portaiden olevan kirkkomaata, eikä pahvihahmojen asettamiseen sinne ollut lupaa.
”Halusimme vastata hyväntahtoisesti lahtelaisten paljon pulinaa aiheuttaneeseen markkinointitempaukseen ja maksaa potut pottuina.”
Valomerkin toimitus vieraili yön aikana Lahdessa, ja vei paikan päälle noin sata pahvista Jeesus-hahmoa. Summer Up -festivaalipaikalle Mukkulaan vietiin myös luonnollisen kokoisia pahvi-Jeesuksia, joiden kanssa voi ottaa hyvässä hengessä festarikuvan. Sosiaalisessa mediassa on jo useita kuvia aihetunnisteella #festarijeesus.
”Halusimme vastata hyväntahtoisesti lahtelaisten paljon pulinaa aiheuttaneeseen markkinointitempaukseen ja maksaa potut pottuina. Tämä ei ole mikään kirkon virallinen propagandaisku tai kirkolliskokouksen rahoittama kampanja, vaan Valomerkin toimituksen pähkäily. Halusimme piristää kirkon ajoittain kovin totista julkisuuskuvaa. Tätä oli hauska tehdä, toivottavasti tunne välittyy myös muille”, kommentoi Valomerkin tuottaja Jan Ahonen.
Lähde: valomerkki.fi
Kuva: Valomerkki, Summer Up