Mahdollisuus muutokseen -mediakampanjan ensimmäisen kolmen viikon aikana on kirjattu jo yli 155.000 erilaista yhteydenottoa.
– Palautemäärissä laskettuna Suomi on siirtynyt 56 missiokaupungin listalla kolmenkärkijoukkoon, Intian ja Nepalin jälkeen, kertoo toiminnanjohtaja Hannu Haukka Mahdollisuus muutokseen -mediatapahtumasta.
Kirjoja oli tilattu yli 7000 kappaletta, yli 50.000 on ladannut muutostarinoita YouTubesta ja mediatapatuman nettisivulla on vieraillut yli 100.000 eri kävijää.
Haukan mukaan kampanjakeskuksen puhelimiin tulee eniten soittoja päiväaikaan, mutta puhelujen määrät ovat selvästi kasvussa myös kello 20-24 välillä. Silloin tulee myös eniten tekstiviestejä ja kirjatilauksia, kun televisiomediassa näkyvät muutostarinat. Suomessa on uutta tekstiviestillä tehdyt kirjatilaukset ja yöajan puhelujen runsaus.
Lokakuun puoliväliin saakka katukuvassa näkyvä mediakampanja nostaa näkyville kertomuksia siitä, miten Jumala voi muuttaa elämän. Oman elämänsä muutoksesta kertovat muun muassa murhatuomiota istuva Lauri ”Late” Johansson, ortopedi Sakari Orava, pikaluistelija Mika Poutala, viestintäjohtaja Taneli Hassinen, kitaralegenda Jukka Tolonen ja Miss Universum Anne Pohtamo.
Mediakampanjan takana on 73 kristillistä pääkaupunkiseudun seurakuntaa ja järjestöä. Tapahtuman pääkoordinaattori IRR-TV on ollut mukana toteuttamassa vastaavia suurkaupunkimissioita mm. Venäjällä, Intiassa ja Nepalissa. Suomessa järjestettävä tapahtuma on ensimmäinen laatuaan Länsi-Euroopassa.
Ensi vuonna on suunnitteilla vastaava tapahtuma Turkuun ja Tallinnaan. Alustavia kutsuja mediatapahtumien järjestämiseen on tullut 15 miljoonakaupungista viidessä maanosassa, muun muassa Ruotsista, Norjasta, Ranskasta, USA:sta ja Kanadasta.
Mediamissio on herättänyt paljon keskustelua puolesta ja vastaan. Kampanjaa on kommentoitu ahkerasti muun muassa internetin keskustelupalstoilla sekä lehtien pääkirjoituksissa.
Lue myös
”Mediamissio olisi ollut laadukas tapa tavoittaa”
Kirkko & Kaupunki vastustaa mediamissiota