Ihmisiä ja ilmiöitä: Britanniassa tehty kysely: Kristityt kokevat syrjintää ja vihamielisyyttä uskonsa vuoksi – konservatiiveilla tilanne pahin Kotimaa: Politiikan jättänyt Timo Soini: ”Politiikka on kuin myrkytystila, josta tulee vakavat vieroitusoireet”

Ilmestyskirjan peto, kielletty hedelmä ja etsikkoaika mainoskisan finaaliin

 

Suomen Pipliaseuran juhlavuoden radiomainokset ovat ehdolla vuoden parhaiksi radiomainoksiksi. Voimasanoja-mainosspotit nousivat kahdenkymmenen finaaliehdokkaan joukkoon RadioMedian kansallisessa Kaiku-radiomainoskilpailussa. Kilpailun voittajat julkistetaan radiomainosalan KaikuGaalassa 8. maaliskuuta.

Pipliaseuran Puhutko Raamattua – voimasanoja 200 vuotta -mainosspoteissa siterataan rohkeasti Raamattua ja viitataan Raamatusta suomen puhekieleen siirtyneisiin ilmaisuihin. Kristilliseen kielenkäyttöön liitetyt termit kuten Ilmestyskirjan peto, kielletty hedelmä, etsikkoaika, Jaakobin paini ja syntipukki vilahtelevat Raamattuun tutustumiseen innostavassa mainoksessa tiuhaan tahtiin.

– Tämä kampanjahan on suunnattu niin sanotulle suurelle yleisölle, ja spotit ovat saaneet poikkeuksetta hyvää palautetta, sanoo Suomen Pipliaseuran juhlavuoden viestintää suunnitellut järjestön kehittämispäällikkö Terhi Huovari.

Fida neliöb. 4.-10.11. + 25.11.-1.12. (ilm.1-2/2)

– Radio on välineenä hyvä, koska siinä on mahdollista saada idea eläväksi ja antaa toteutuksen puhua puolestaan. Ihmiset myös kuuntelevat radiota esimerkiksi autoa ajaessaan, jolloin tiettyjen ryhmien tavoitettavuus on suhteellisen hyvä.

Radiomainoskilpailu Kaikuun ilmoitettiin tänä vuonna ennätykselliset 160 työtä. Shortlistalle eli finaaliin niistä valikoitui 20.

Kilpailun voittajat palkitaan KaikuGaalassa Helsingissä perjantaina 8. maaliskuuta. Pääosin kaupallisten tuotteiden mainontaan keskittyvässä kilpailussa lähetysjärjestön juhlavuoden mainos on piristävä poikkeus, joka varmasti huomataan myös juhlagaalassa.

– KaikuGaalassa keskitymme radiomainontaan ja sen tekijöihin. Luvassa on juhlahumua rennolla otteella, kertoo RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller.

Kaikun pääpalkinnon voittanut tiimi ja mainostajan edustaja lähtevät kesäkuussa Cannesin mainosfestivaaleille.

Pipliaseuran Voimasanoja-mainosspotit ja muut finaaliin selvinneet mainokset ovat kuunneltavisa RadioMedian verkkosivulla.

 
Dei, Nina Åström, artikkeliban 17.10.- (2/2)