Kauneimmat Joululaulut -kampanja keräsi viime vuonna jopa 1009 000 euroa kehitysmaiden äitien hyväksi, joka on 24 000 euroa suurempi summa kuin vuonna 2013.
Joululaulukampanjan 40-vuotisessa historiassa on päästy yli miljoonan euron tulokseen vain kaksi kertaa aiemmin, vuosina 2008 ja 2011.
Suomen Lähetysseuran työn yksi läpileikkaavista teemoista on tasa-arvon ja naisten hyvinvoinnin edistäminen, jonka mukaisesti myös viime vuoden kampanjan tuotto käytetään kehitysmaiden äitien hyväksi tehtävään työhön.
Yhteisöllisyyttä ja tuttuja suosikkilauluja
Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksien suosio jatkaa edelleen kasvuaan, ainakin seurakunnista kantautuneiden uutisten perusteella. Viime joulun alla julkaistu yliopistotutkimus kertoi vuosittaisten Kauneimpien Joululaulujen olevan monille ihmisille vahvasti yhteisöllinen ja tunteita herättävä tapahtuma, johon osallistutaan monen sukupolven voimin.
Ensimmäisellä ja toisella siijalla joululauluäänestyksessä pysyttelee edelleen samat suosikit kuin aiempanakin vuonna, Sydämeeni joulun teen ja Varpunen jouluaamuna. Kolmannen paikan sai nopeasti suosiotaan kasvattanut Taivas sylissäni.
Lähde: suomenlahetysseura.fi