Ihmisiä ja ilmiöitä: Britanniassa tehty kysely: Kristityt kokevat syrjintää ja vihamielisyyttä uskonsa vuoksi – konservatiiveilla tilanne pahin Kotimaa: Politiikan jättänyt Timo Soini: ”Politiikka on kuin myrkytystila, josta tulee vakavat vieroitusoireet”

Mediamissio valloitti Hämeen

 

Mediamissio näkyy Hämeenlinnan katukuvassa. KUVA: MATTI KORHONEN

Päijät- ja Kanta-Hämeen alueella on käynnissä Mahdollisuus muutokseen -mediakampanja, joka näkyy ja kuuluu tienvarsien mainoksissa, television ja radion mainostauoilla, Alfa-TV:n iltalähetyksissä ja internetissä. Mainosten avulla pyritään siihen, että ihmiset tilaisivat ihmisten muutostarinoita sisältävän ilmaisen kirjan ja dvd:n. – Yritämme saada 10 000 tilausta ja yhteydenottoa, IRR-TV:n apulaistoiminnanjohtaja Ari Talja kertoo Seurakuntalainen.fi:lle.

Mahdollisuus muutokseen -kampanja järjestettiin ensimmäistä kertaa pääkaupunkiseudulla vuonna 2011. Toinen kampanja 2013 suuntautui Varsinais-Suomeen. Tällä kertaa vuorossa on Päijät- ja Kanta-Häme.

– Kampanja näkyy kaikissa keskeisissä medioissa, kuten MTV3:n suosituimpien ohjelmien Salatut elämät ja Tanssii tähtien kanssa mainoskatkoilla. Radiokanavista mukana ovat Iskelmä ja NRJ. Etelä-Suomen Sanomissa, Hämeen Sanomissa ja muissa lehdissä on puolen sivun ja koko sivun mainoksia. Ulkomainonta on myös aika massiivista. Mainoksia on tienvarsilla, pysäkeillä ja Hämeenlinassa on teipattuna 15 Vekka Liikenteen bussia, Ari Talja sanoo.

Sansa neliöb. 11.11.-10.12.

– Näihin ei ole ollut mitään vaikeuksia saada mainoksia, rahallahan siitä selviää. Toki pyrimme saamaan mainokset mahdollisimman halvalla, ja meillä on hyvät olemassa olevat suhteet.

Kampanjan rahoitus koostuu kolmesta osasta. Seurakunnat maksavat kokonsa mukaan mission osallistumismaksun. Toiseksi, yksittäisiä kristittyjä haastetaan mukaan kampanjan kummeiksi. Kolmas tärkeä kanava ovat paikalliset liikemiehet. Taloudellisesti tavoitteena on päästä nollatulokseen. Varsinais-Suomessa tämä kutakuinkin onnistui, pääkaupunkiseudun kampanjasta jäi hieman vajetta.

Jatkoyhteyksistä on huolehdittu

Mainoksilla on siis helppo saada huomiota, mutta haasteena on ohjelmasisältö. Tämä haaste on ratkaistu siten, että muut mediat ohjaavat katseet Alfa-tv:lle, josta tulee missio-ohjelmaa joka ilta kello 21 kolmenkymmenen päivän ajan.

Koko mission tavoite on saada mahdollisimman paljon kirja-dvd-tilauksia. Kirja ja dvd sisältävät kertomuksia siitä, kuinka ihmiset ovat kokeneet jonkin elämänmuutoksen kristillisen uskon kautta. Näiden lisäksi muutokseen.fi-sivustolla on satakunta stooria.

– Seurakunnissa on kirjakuriireja, jotka ottavat yhteyttä kirjojen tilaajiin. Seurakuntien jatkoyhteyksien kannalta on parempi, että ihmisille tarjotaan väylä, jos he haluavat edetä tässä prosessissa. On turvallisia ja luotettavia vierellä kulkijoita, jotka voivat ohjata ihmisiä pikku hiljaa seurakuntiin. Kampanjassa edetään koko ajan ihmisen omilla ehdoilla, Ari Talja perustelee kampanjan keskittymistä kirjan tilaamiseen.

Mahdollisuus muutokseen -mediakampanja alkoi 15. syyskuuta ja jatkuu 12. lokakuuta asti Lahdessa, Hämeenlinnassa, Riihimäellä, Heinolassa sekä näitä ympäröivissä kaupungeissa ja kunnissa. Kampanjan järjestää IRR-TV yhdessä 49 seurakunnan ja kristillisen järjestön kanssa. Mukana ovat muun muassa kaikki Lahden ev.-lut. seurakunnat, samoin Hämeenlinna-Vanajan, Riihimäen ja Heinolan ev.-lut. seurakunnat. Luterilaisten seurakuntien lisäksi mukana on vapaiden suuntien seurakuntia. Seurakunnat ja järjestöt järjestävät kampanjaan liittyviä tilaisuuksia.

Tässä linkki kampanjan sivustolle.

 

 
artikkelibanneri Uusi Tie