Elämäntaito: Kun Pekka Simojoki väsyi ja aikoi lopettaa, salaperäinen puhelinsoitto sai jatkamaan – ”hän sanoi, että Jumala käski soittaa Simojoelle” Ihmisiä ja ilmiöitä: Britanniassa tehty kysely: Kristityt kokevat syrjintää ja vihamielisyyttä uskonsa vuoksi – konservatiiveilla tilanne pahin

Se löytyi -missio tavoitti laajasti suomalaisia

 

Se löytyi -mediamissio tavoitti laajasti suomalaisia koteja evankeliumin sanomalla.

IRR-TV:n luotsaamassa Se löytyi -mediamissiossa oli mukana 394 seurakuntaa ja 39 kristillistä järjestöä. Vaikka missio päättyikin virallisesti 16.10.2022, seurakunnat järjestävät Se löytyi -tapahtumia vielä marraskuun puolella.

Mission aikana järjestettiin yhteensä yli tuhat tapahtumaa ympäri Suomea. Lisäksi kampanja näkyi laajasti mediassa yli kuukauden ajan.

Sansa neliöb. 11.11.-10.12.

Se löytyi -kirja

Ehkä näkyvin osa kampanjaa oli Se löytyi -kirja, jota painettiin kotitalouksiin jaettavaksi 2,2 miljoonaa kappaletta. Se löytyi -mission missiokoordinaattori Onni Haapala kommentoi IRR-TV:n jutussa, että osassa Suomea jakelu oli puutteellista eikä tavoittanut kaikkia halukkaita. Kirjaa voitiin esimerkiksi jakaa vain niihin kotitalouksiin, joissa ei ollut mainos- tai ilmaisjakelukieltoa.

– Vielä virallisen kampanja-ajan päätyttyä päätettiin jatkaa mainontaa ja kysyä ihmisiltä ’Saitko tämän kirjan?’ Mainoksessa on kehotus myös tilata kirja ilmaiseksi kotiin. Toivomme, että näin jokainen, joka haluaa saada missiokirjan luettavakseen, voisi sen myös saada.

Haapala jatkaakin, että muutama päivä on vastailtu tauotta puhelimeen, kun ihmiset ovat ottaneet yhteyttä ja halunneet tilata kirjan.

– Kirja on saanut hyvän vastaanoton lukijoilta. Sen sisältö on onnistunut ja monipuolinen, Haapala kommentoi.

Kirja pitää sisällään 16 kertomusta siitä, miten Jumala on vaikuttanut eri ihmisten elämissä. Tarinat voi lukea kirjasta tai Se löytyi -mission nettisivuilta (linkki). Nettisivuilla on myös linkki mystory -sivuille, jossa on lisää tarinoita.

Lehdet kirjoittivat missiosta

Myös lehdet innostuivat kirjoittamaan missiosta. Esimerkiksi Helsingin Sanomat, Kaleva ja Turun Sanomat uutisoivat valtakunnallisesta kampanjasta. Helsingin Sanomat uutisoi kampanjaa kärkevällä otsikolla: ”Julkkisten tähdittämä käännytyskampanja paisui erikoiseksi vyyhdiksi”.

–  On hyvä, että kirjoitetaan, koska uutisointi herättää aina mielenkiintoa, Haapala kommentoi HS:n julkaisua.

Myös useissa paikallislehdissä oli ilmoituksia seurakuntien järjestämistä Se löytyi -tapahtumista. Tapahtumien lisäksi ihmisiä kohdattiin erilaisilla pop-up -pisteillä ja missiotiimeillä. Se löytyi -kirja on ollut myös helppo tapa kohdata evankeliumin sanomalla omia läheisiään.

Evankeliumissa on voima

Toisaalta myös kriittisiä kannanottoja esitettiin missiota kohtaan. Kaikki eivät esimerkiksi nähneet hyväksi, että julistavaa toimintaa varten kerättiin suuria rahasummia. Mission kulut olivat noin 2 miljoonaa euroa. Haapala kuitenkin ajattelee, että rahat on käytetty vastuullisesti.

– Evankeliumi ja sen jakaminen on aina aiheuttanut ja tulee aina myös aiheuttamaan vastustusta. Meidän tehtävämme on olla uskollisia tehtävälle ja toimeksiannolle, jonka Jeesus meille jätti. Evankeliumissa on Jumalan voima, ja olen kiitollinen, että tänä syksynä sitä on saatu julistaa suomalaisille, Haapala iloitsee.

Lähteet:

IRR-TV: ”Se löytyi -missio tavoittaa suomalaisia”