Ihmisiä ja ilmiöitä: Britanniassa tehty kysely: Kristityt kokevat syrjintää ja vihamielisyyttä uskonsa vuoksi – konservatiiveilla tilanne pahin Kotimaa: Politiikan jättänyt Timo Soini: ”Politiikka on kuin myrkytystila, josta tulee vakavat vieroitusoireet”

Suvipäivät jääkiekkokaukalon laidassa

 

HPK:n toimitusjohtaja Risto Korpela seisoo paitsi mainoksen vierellä myös itse tapahtuman takana. (Kuva Olli Karhi)

Kansan Raamattuseuran kesätapahtuma Sanan suvipäivät 2012 järjestetään viikkoa ennen juhannusta Hämeenlinnassa. Ensimmäinen mainos juhlista on jo näkynyt tv:ssä, tosin aika yllättävässä ja talvisessa yhteydessä nimittäin Hämeenlinnan Pallokerhon (HPK) jääkiekkokaukalon laidassa. HPK:n toimitusjohtajan arvomaailma vaikuttaa siihen minkälaisia mainoksia kaukalon laitaan halutaan.

Vaikka muilla paikkakunnilla ei Suvipäiviä olekaan koskaan mainostettu jääkiekkokaukalon laidassa, hämeenlinnalaisille sellainen on luontevaa.

– Meillä on jo vuosien ajan ollut hyvää yhteistyötä niin Sana-lehden kuin seurakunnankin kanssa. Molempien mainoslogot ovat olleet näyttävästi esillä sekä kaukalon laidassa että otteluesitteissämme, HPK:n toimitusjohtaja Risto Korpela sanoo.

Karas-Sana neliöb. 18.-24.11.

Jos laitamainosten sisällön mukaan lasketaan, HPK on Suomen hengellisin jääkiekkojoukkue. Miltä sellainen tulkinta tuntuu toimitusjohtajasta?

– Hauska ajatus, en tosin ole koskaan tuosta näkökulmasta mainoksiamme miettinyt.

Korpela sanoo, että totta kai toimitusjohtajan oma arvomaailmakin vaikuttaa siihen, minkälaisia mainoksia kaukalon laitaan halutaan ja laitetaan.

– En tosin ole vielä törmännyt tilanteeseen, jossa jokin mainos olisi jouduttu hylkäämään sopimattomana. Vielä omaa arvomaailmaani tärkeämpi kriteeri on se, että mainos sopii seuran imagoon. Sana-lehden, seurakunnan ja Sanan suvipäivien esillä pitäminen on mieluinen asia HPK:lle.

Toimitusjohtajalle itselleen se on jopa niin mieluinen, että hän aikoo olla mukana ensi kesän Suvipäivillä.

– Tavalla tai toisella, Korpela sanoo arvoituksellisesti.