Kansan Raamattuseuran kesätapahtuma Sanan suvipäivät 2012 järjestetään viikkoa ennen juhannusta Hämeenlinnassa. Ensimmäinen mainos juhlista on jo näkynyt tv:ssä, tosin aika yllättävässä ja talvisessa yhteydessä nimittäin Hämeenlinnan Pallokerhon (HPK) jääkiekkokaukalon laidassa. HPK:n toimitusjohtajan arvomaailma vaikuttaa siihen minkälaisia mainoksia kaukalon laitaan halutaan.
Vaikka muilla paikkakunnilla ei Suvipäiviä olekaan koskaan mainostettu jääkiekkokaukalon laidassa, hämeenlinnalaisille sellainen on luontevaa.
– Meillä on jo vuosien ajan ollut hyvää yhteistyötä niin Sana-lehden kuin seurakunnankin kanssa. Molempien mainoslogot ovat olleet näyttävästi esillä sekä kaukalon laidassa että otteluesitteissämme, HPK:n toimitusjohtaja Risto Korpela sanoo.
Jos laitamainosten sisällön mukaan lasketaan, HPK on Suomen hengellisin jääkiekkojoukkue. Miltä sellainen tulkinta tuntuu toimitusjohtajasta?
– Hauska ajatus, en tosin ole koskaan tuosta näkökulmasta mainoksiamme miettinyt.
Korpela sanoo, että totta kai toimitusjohtajan oma arvomaailmakin vaikuttaa siihen, minkälaisia mainoksia kaukalon laitaan halutaan ja laitetaan.
– En tosin ole vielä törmännyt tilanteeseen, jossa jokin mainos olisi jouduttu hylkäämään sopimattomana. Vielä omaa arvomaailmaani tärkeämpi kriteeri on se, että mainos sopii seuran imagoon. Sana-lehden, seurakunnan ja Sanan suvipäivien esillä pitäminen on mieluinen asia HPK:lle.
Toimitusjohtajalle itselleen se on jopa niin mieluinen, että hän aikoo olla mukana ensi kesän Suvipäivillä.
– Tavalla tai toisella, Korpela sanoo arvoituksellisesti.