Kirkko: Vaasan suomalainen seurakunta ei järjestä sateenkaarimessuja jatkossa – kirkkoherra: Setalla ei ole oikeutta vaatia

Tutkimus: Some teki perheestä brändin

 

Kuva: Unsplash

Suomalaisen perheiden arkea ja kulutustottumuksia ohjaavat nykyään entistä enemmän digitaaliset yhteisöt.

Osa vanhemmista rajoittaa lastensa digitaalisten välineiden käyttöä, toiset taas näkevät uuden teknologian mahdollisuutena.

”Läsnäoleva vanhemmuus ei enää ole itsestäänselvä taito”, sanoo Minna McGill, joka toimii Kodin Kuvalehden, Vauvan ja Meidän Perheen päätoimittaja. Sanoma Media Finland teetti Perhe 2015 – tutkimuksen, joka selvitti suomalaisten lapsiperheiden arkea. Tutkimuksen toteutti 15/30 Research.

Sansa neliöb. 1.-30.9.

Sosiaalinen media antaa kuvia täydellisestä perhe-elämästä, mikä tutkimuksen mukaan aiheuttaa vanhemmille riittämättömyyden tunnetta. Valtaosa harrastuksista on suorituskeskeisiä. Monet vanhemmat kaipaavat apua suorittamisesta vapautumiseen. Moni perhe on myös esimerkiksi valmis asumaan pienemmissä asunnoissa, jos se tarkoittaa sitä, että palvelut ovat lähellä. Arvostusten muuttuminen heijastuu voimakkaasti kulutusvalintoihin.