TV-kampanja puolustaa lasten ja perheiden oikeutta uskoa Jumalaan ja mainostaa Varkauden seurakunnan medialähetyksen lasten ja varhaisnuorten toimintaa.
– Lapsella on oikeus uskoon, lausuu joukko lapsia MTV3-kanavalla esitettävässä mainoksessa.
Kyseessä on Varkauden ev.-lut. seurakunnan kampanja, joka alkaa sunnuntaina 17, tammikuuta ja kestää 15. helmikuuta asti. Kampanjaan liittyy 30–40 viidentoista sekunnin spottia. Spotit näytetään viikonloppuisin lasten- ja perheohjelmien yhteydessä MTV3-kanavalla Pohjois-Savossa.
– Kampanjan tarkoitus on kahtalainen: toisaalta puolustaa lasten ja perheitten oikeutta uskoa kolmiyhteiseen Jumalaan, ja toisaalta mainostaa Varkauden seurakunnan medialähetyksen lasten ja varhaisnuorten toimintaa, kertoo seurakunnan medialähetyspastori Pekka Päivärinta.
Idean isänä 11-vuotias Tiitus
TV-kampanja on Varkauden seurakunnalle toinen. Edellinen kampanja järjestettiin MTV3:lla tammi–helmikuussa 2013. Idean ”isä” oli silloin 11-vuotias Tiitus, joka oli oma-aloitteisesti mukana mainosneuvotteluissa MTV3:n edustajan kanssa.
– Tiituksella on ollut tukuttain ideoita, ja ne ovat kaikki toimineet, muun muassa kirkko-esittelyn kuvaaminen, joulu- ja pääsiäsiaiheiset radio-ohjelmat, netin kautta tapahtuvat live-radiolähetykset ja leireillä syntyneiden elokuvien kääntäminen englanniksi, Päivärinta sanoo.
Ensimmäinen kampanja koettiin toimivaksi. Se lisäsi kävijämäärän seurakunnan mainostamalla sivustolla arkipyhis.net 2 ½-kertaiseksi kampanjan aikana.
– Lisäksi saatiin myönteistä palautetta kaupungilla liikkuessa, koulussa ja arkipyhiksen YouTube-sivuston kommenteissa. Lyhyesti sanottuna arkipyhiksen toiminta sai lisää tunnettuutta ja palaute oli lähes kauttaaltaan myönteistä, Päivärinta sanoo.
”On lähetyksen aika”
”Medialähetyspastori” on kirkossa harvinainen virkanimike. Se tuli käyttöön hiljakseen, kun seurakunta alkoi panostaa medialähetykseen.
– Taivaan Isä on antanut jostain syystä medialähetykseen mukaan kymmeniä lapsia ja varhaisnuoria, ja heidän mukanaan leireille isosia, joista on tullut aktiivisia toimijoita arkipyhiksessä.
Medialähetyksen toiminta-ajatuksena on viedä seurakunnan sanoma ninternetin kautta kohteihin, ja tukea ihmisiä uskossa ja elämässä.
– Elämme maallistuvassa Suomessa. On sisälähetyksen aika ja myös ulkolähetyksen aika. Näkemykseni on, että ulospäin aktiivisesti suuntautuva ja Jeesuksesta ja hänen sanastaan Raamatusta kiinni pitävä seurakunta ja kirkko kasvaa, Pekka Päivärinta sanoo.
Juttua korjattu 15.1.: Kampanja alkaa sunnuntaina 17.1., ei perjantaina 15.1. Spotit tulevat olemaan 15 sekunnin, eivät 10 sekunnin mittaisia.