Ihmisiä ja ilmiöitä: Britanniassa tehty kysely: Kristityt kokevat syrjintää ja vihamielisyyttä uskonsa vuoksi – konservatiiveilla tilanne pahin Kotimaa: Politiikan jättänyt Timo Soini: ”Politiikka on kuin myrkytystila, josta tulee vakavat vieroitusoireet”

Yhdysvalloissa nousi kohu pääsiäismainoksesta

 

kuva: sxc.hu

Elokuvateatteri ehdotti, että paikallinen kirkko olisi muuttanut pääsiäismainoksessaan Jeesuksen pääsiäispupuun. Pikkukaupungin pääsiäisaiheisesta kiistasta on noussut valtakunnallinen kohu.

Yhdysvalloissa californialaisen Aliso Viejon kaupungissa Compass Bible Church -seurakunnan pääsiäistilaisuuden videomainoksen esitys kiellettiin, koska siinä mainittiin nimi ”Jeesus”. Elokuvateattereihin tuotetun mainoksen kohtalosta teki päätöksen kyseisten teattereiden mainostuksesta vastaava NCM Media Networks -mainostoimisto.

Compass Bible Churchin pastorin Mike Farabezin mukaan heille tarjottiin vaihtoehtoa vaihtaa ”kiistanalaiset” Jeesus-viittaukset esimerkiksi pääsiäispupuihin ja -muniin. Seurakunta ei kuitenkaan tähän suostunut.

Karas-Sana neliöb. 18.-24.11.

– Kyseessä on kristikunnan historian tärkein päivä, emmekä aio vesittää sen sanomaa. On valitettavaa, että se, minkä varaan maamme on perustettu, on nyt tullut liian kiistanalaiseksi, hän totesi.
Asiasta uutisoi The Christian Institute.

Katso sensuroitu mainos tästä.