Elämäntaito: Vammaiset yksi syrjityimmistä ihmisryhmistä – uusi rippikoulun opetusmateriaali pyrkii lisäämään ymmärrystä Usko: Jeesuksesta tulossa Ruotsin suosituin vaikuttaja vuonna 2025?

Yhdysvaltain toiseksi suurin vähittäiskauppaketju perääntyy woke-agendasta – Suuret muutokset DEI- ja LGBT-politiikkaan

 

Kuvituskuva: PIxabay

Yhdysvaltain toiseksi suurin vähittäiskauppaketju Target on tehnyt merkittävän suunnanmuutoksen. Yhtiö ilmoitti lopettavansa monimuotoisuus-, tasa-arvo- ja osallisuustavoitteensa (DEI) sekä vetäytyvänsä yhteistyöstä LGBT-ryhmien kanssa.

Päätös on herättänyt laajaa keskustelua sekä kiitosta että kritiikkiä.

Targetin tuore linjaus tarkoittaa kolmen vuoden DEI-tavoitteiden purkamista sekä ”Racial Equity Action and Change” (REACH) -aloitteen päättämistä vuoteen 2025 mennessä. Samalla yritys lopettaa kaikki ulkopuoliset monimuotoisuuteen liittyvät kyselyt, mukaan lukien LGBT-aktivistiryhmä Human Rights Campaignin (HRC) ylläpitämä Corporate Equality Index -arviointi.

Kotimaa (Askel) neliöb. 3.-9.2.

”Keskitymme jatkossa liiketoiminnan kasvattamiseen ja siihen, että tiimimme, asiakkaamme ja yhteisömme voivat tuntea kuuluvansa joukkoon sitoutumisemme kautta inklusiivisuuteen,” Targetin virallisessa tiedotteessa todetaan.

Vetäytyminen Pride-tapahtumasta

Target on ollut pitkään Minneapolisissa järjestettävän Twin Cities Pride -festivaalin näkyvä tukija. Nyt yhtiö on ilmoittanut, ettei se enää osallistu tapahtumaan tai sen sponsorointiin.

Twin Cities Priden toiminnanjohtaja Andi Otto ilmaisi pettymyksensä päätökseen. ”Targetin johto on ollut meihin yhteydessä DEI-ohjelmien muutoksista. Selvitämme parhaillaan, mitä tämä tarkoittaa LGBTQ+-yhteisölle ja pitkälle yhteistyöllemme,” Otto kommentoi.

Kristilliset arvot ja kuluttajavaikuttaminen näkyvät muutoksessa

Kristillinen konservatiivinen järjestö Family Research Council (FRC), joka on aiemmin kritisoinut Targetin liberaalia linjaa, piti päätöstä voittona.

”Tämä on yksi merkittävimmistä takaiskuista woke-agendalle. Target, yksi näkyvimmistä LGBT-ideologian tukijoista, on nyt joutunut perääntymään kuluttajien painostuksen edessä,” totesi FRC:n edustaja Suzanne Bowdey.

Viime vuoden aikana useat suuret yritykset ovat vetäytyneet DEI- ja LGBT-aloitteistaan
Targetin linjanmuutos ei ole ainoa laatuaan. Viime vuoden aikana useat suuret yritykset ovat vetäytyneet DEI- ja LGBT-aloitteistaan, mukaan lukien Walmart, Tractor Supply Co., John Deere, Harley Davidson, McDonald’s, Jack Daniel’s, Lowe’s ja Ford Motor Company.

Erityisesti Walmartin päätös lopettaa LGBT-tuotteiden myynti lapsille sekä irrottautuminen HRC:n Corporate Equality Indexistä on nähty merkkinä laajemmasta muutoksesta yritysmaailmassa.

Targetin päätös voi vaikuttaa laajemmin vähittäiskaupan suuntauksiin ja herättää keskustelua siitä, missä määrin suuryritysten tulisi sitoutua sosiaalisiin ja poliittisiin liikkeisiin. Aika näyttää, kuinka kuluttajat ja sijoittajat tähän käänteeseen reagoivat.

Lähteet:

https://www.christianpost.com/news/target-rolling-back-dei-policy-lgbt-pride-event.html?fbclid=IwY2xjawIPznRleHRuA2FlbQIxMQABHavkxUxeMq6LN_SeYZLt3-sH1DJ_-VeXBiJZReUptfKaCDD2dSZmYsBDRQ_aem_VYUcPLskB9l_G35w5lg7BQ&sfnsn=mo

 

 

Aiheet

, ,